Szukaj na tym blogu

piątek, 24 maja 2019

Przestało padać!

Jeszcze miesiąc temu było sucho i czekaliśmy na deszcz. Teraz ziemia jest nasiąknięta wodą jak gąbka, ale na szczęście w końcu dziś przed południem przestało padać, a po południu wyjrzało słońce.  Dobrze, że u nas deszcz nie wyrządził żadnych szkód, ale nie wszyscy mieli tyle szczęścia. Słońce zachęciło mnie do wzięcia aparatu do ręki. Na roślinach jeszcze sporo kropli wody, motyl i pajączek szukają jedzenia, zaczynają kwitnąć maliny.










Słońce sprawia, że mija przygnębienie i robi się radośnie! Niestety po deszczu ślimaków co niemiara i konsumują co się da: sałatę, liście czosnków i traw.
Pozostałe warzywa w skrzyniach mają się na razie dobrze. Na środku posiałam groszek pachnący i ma od razu patyczki bambusowe, żeby miał się po czym piąć.


Pozdrawiam, Lusi

12 komentarzy:

  1. O tak, od razu przyjemniej jak się rozpogodzi po długim okresie deszczowym :) Śliczne zdjęcia, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. U nas niestety pada nieustannie z małymi przebłyskami słońca.
    Ślimaków pilnuję, tzn. sypię te niebieskie granulki i póki co do sałaty mi się nie dobrały.
    W tym roku jest ich na razie mało, susza wiosenna wytępiła.
    Pozdrawiam Cię Lucynko bardzo serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marta, ja też sypię te granulki, a jednak jedną sałatę pożarły mi całą. Reszta na razie bezpieczna. Dziękuje za odwiedziny i pozdrowienia. Ja również Cię pozdrawiam cieplutko :)))

      Usuń
  3. Widzę ,że podwyższone grządki mają się dobrze:)))w moich skrzynkach balkonowych bardzo dobrze ma się szpinak:)))ale pomidorki niestety padły po deszczach:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mają się dobrze, choć jednak niektóre ślimaki nawet tu zawędrowały :( Szpinaku nie siałam, a moje pomidorki na razie są w porządku.

      Usuń
  4. Dziękuję za uroczy spacer po Twoim pięknym ogrodzie !
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi że spacer sprawił Ci przyjemność :)

      Usuń
  5. Pięknie jest w Twoim ogrodzie. Bardzo podoba mi się zdjęcie z kroplami deszczu, którego zazdroszczę bo u mnie znowu jest sucho. Ślimaków u mnie jest mało, więc nie robią większych szkód. Przypomniałaś mi, że zapomniałam posiać groszku pachnącego, a teraz chyba już za późno na sianie.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No widzisz jak to jest - u nas deszczu było tyle i lało bez przerw, że już nie mogłam słuchać tego nieustannego szumu. Gdyby się tak dało to chętnie bym Ci "podesłała" trochę deszczówki. Jeśli chodzi o groszek, to może jeszcze spróbuj - najwyżej będzie później kwitł.

      Usuń
  6. Wspaniale się odpoczywa w Twoim ogrodzie. Podziwiam zdjęcia, są fantastyczne!!!
    Pozdrawiam jeszcze ze słońcem:))
    Zobaczymy jak długo...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alinko, bardzo miło się czyta takie słowa :)))) Pozdrawiam Cię cieplutko.

      Usuń