Szukaj na tym blogu

środa, 18 marca 2020

Krokusy i inne zwiastuny wiosny

Witajcie! 
W tym trudnym czasie, kiedy cały świat z konieczności zwolnił, mamy możliwość zastanowić się, dokąd tak bardzo pędzimy i co tak naprawdę jest najważniejsze. Rodzice w końcu mają więcej czasu dla dzieci, choć oczywiście martwią się i troszczą o zdrowie najbliższych. Każdy zastanawia się, co będzie dalej i jak długo przyjdzie nam żyć w tych wyjątkowych warunkach... 

Jednak przyroda bez względu na cokolwiek, w swoim odwiecznym rytmie, rozpoczyna wiosnę. Uwielbiam wiosnę za to, że codziennie jakaś nowa roślina budzi się i z ogromną siłą przebijając nieraz twardą ziemię, pojawia się na świecie. 
Marzec krokusami się zaczyna i pszczoły korzystając z ciepłych dni, wyruszają na poszukiwanie pokarmu







Pierwsze tulipany też mają smaczny nektar




Pod lawendą do słońca wychodzą z ziemi pierwsze szafirki




Oczywiście wiosna to też czas przylaszczek i jeszcze ciągle ciemierników




Jedna z niewielu prymulek, których nie zjadły nornice



Każdy kolejny słoneczny, wiosenny dzień przynosi coś nowego. Wychodzą orliki, zaczynają kwitnąć cieszynianki, barwinek, ułudka, wczoraj zauważyłam pierwszy kwitnący fiołek.







Wychodzi z ziemi czosnek niedźwiedzi. 



Wiosna nie tylko zagościła w ogrodzie, ale również w lesie coraz więcej jej zwiastunów się pojawia. Kwitną lepiężniki i podbiały.






Lada dzień zakwitnie żywiec.

Pozdrawiam Was  już prawie wiosennie :)
Lusi








18 komentarzy:

  1. Uwielbiam wiosnę, dzisiaj tyle słoneczka w całym domu, że i na sercu jakoś lżej. Troszkę rozwiewa te smętne myśli i to jest cudowne. Natura rządzi się swoimi prawami. Piękne zdjęcia rozkwitającej przyrody. Pozdrawiam gorąco i wszystkiego dobrego życzę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie Wandziu, wiosenne słoneczko i kwiaty dają dużo radości i dzięki nim robi się lżej na sercu. Dziękuję Ci za odwiedziny i życzę zdrowia i spokoju :)

      Usuń
  2. zawsze podbiał był pierwszym naturalnym zwiastunem wiosny ,przynajmniej dla mnie:)))w tym roku był chyba ostatni:))fiołki pod oknami i na balkonie kwitną na całego,przed krokusami były szafirki:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie też Bożenko, a teraz coraz mniej podbiałów widzę wokół siebie. U Ciebie w centrum miasta, to masz cieplej niż my tu pod górami. A szafirki wysoko na balkonie są bliżej słońca i pewnie dlatego wcześniej kwitną :)) Te w ogrodzie przeważnie kwitną dopiero w kwietniu. Dużo zdrowia Wam życzymy :)))

      Usuń
  3. Lusi - u Ciebie już najpiękniejsze zwiastuny wiosny - krokusy, szafirki, a nawet tulipany, fiołki i wiele innych ślicznotek. Ciepło robi się na sercu, gdy przyroda tak wspaniale budzi się do życia. Między innymi z tych cudownych wiosennych dni, coraz dłuższych i słonecznych czerpię radość i energię na ten trudny dla Nas wszystkich czas.
    Przesyłam moc pozdrowień i życzę dużo zdrówka :-))
    Anita

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie też dłuższe dni i słońce są źródłem energii i sił - działam zdecydowanie na baterie słoneczne :) Dużo serdeczności dla Ciebie :))))

      Usuń
  4. Lucy, tak pięknie, wiosennie u Ciebie <3 Słońce i kwiaty wprowadzają nas w lepszy nastrój, choć na chwilę można zapomnieć o zmartwieniu, jakie dotyczy każdego z nas.
    Mnóstwo różnych kwiatuszków już się u Ciebie pojawiło :) Gdy widzę pszczoły, tak wcześnie, to serce mi się raduje :D
    Pozdrawiam Cię słonecznie <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się Agness że Ci się u mnie podoba :) Pszczoły do nas często przylatują, bo sąsiad za płotem ma ule. Serdeczności dla Ciebie :)))

      Usuń
  5. Lubię ten okres w przyrodzie, gdy wszystko budzi się do życia. Piękne kwiatki Ci zakwitły.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też uwielbiam czas, kiedy przyroda budzi się do życia. Każdy kolejny zakwitający kwiatek jest dla mnie ogromną radością :))) Życzę Ci pięknego wiosennego czasu.

      Usuń
  6. Prześliczna wiosna jest u Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Agatko, w przyrodzie jest teraz piękny czas :)

      Usuń
  7. W tym roku chyba tylko wiosna jest taka sama:) U Was chyba jest cieplej bo i tulipany już są i szafirki. Miło popatrzeć na pierwsze kwiaty i cieszyć się początkiem nowego sezonu - mimo wszystko miło.
    Trzymaj się Lusi ciepło, zdrowo i bezpiecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem czy u nas jest cieplej, bo szafirki kwitną tylko w zacisznym kąciku pod lawendą, na innych rabatach jeszcze nie. Tak samo z tulipanami - to są wczesne, botaniczne, pozostałe jeszcze nawet pączków nie mają. A dziś cały dzień pada śnieg, więc kwiaty jeszcze ucierpią :( W tym momencie jedynie przyroda daje trochę radości. Pozdrowienia i dużo zdrowia dla Ciebie:)

      Usuń
  8. Jak miło podziwiać wiosnę u Ciebie! Wyjść nie można z domu, więc nie wychodzę. Mówię trudno, bo jestem w grupie poważnego ryzyka. Ale takich naocznych oznak wiosny bardzo mi brakuje, a i ruchu również.
    Pozdrawiam w ten trudny czas:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi że podoba Ci się moja wiosna. Współczuję Ci że nie możesz wyjść. Ja mam to szczęście, że mam ogród, a poza tym mieszkam na wsi blisko leśnych górek, więc mogę mieć kontakt z naturą i trochę się poruszać. Życzenia zdrówka i pozdrowienia dołączam :)))

      Usuń
  9. U Ciebie już prawdziwa wiosna:)
    Kocham kwiaty, więc z przyjemnością nacieszyłam oczy:)
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Cię! Prawdziwa wiosna była w zeszłym tygodniu. W niedzielę padał śnieg, a teraz cały czas są przymrozki. Musiałam okrywać rośliny, które całą zimę przetrwały bez przykrycia a teraz już zaczęły się rozwijać. Dla Ciebie też serdeczności :))))

      Usuń