Szukaj na tym blogu

środa, 9 grudnia 2020

Oszroniony świat

 Jak wiecie, moim ulubionym tematem zdjęć jest natura w różnych porach roku i dnia, a także w różnym świetle. Jednak nieustannie fascynują mnie zdjęcia robione we mgle, kiedy wszystkie kontury robią się łagodniejsze, a drugi plan się delikatnie rozmywa. Takich zdjęć nigdy nie można zaplanować, więc tym bardziej cieszą udane kadry. Niedawno pokazywałam zamglony park jesienią.

W ostatnich dniach mgła w połączeniu z niską temperaturą oszroniła rośliny, które chwilami wyglądają jak posypane cukrem pudrem albo ozdobione lukrem. 

Za to też lubię zimę (choć jeszcze nie kalendarzową, tylko temperaturową), bo dzięki niskim temperaturom przyroda potrafi się tak przystroić.

Zapraszam Was do oszronionego ogrodu.
















I jeszcze kilka czarno-białych.



Pozdrawiam, Lusi.

18 komentarzy:

  1. Fajne fotografie :) Każda pora roku ma swój klimat:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się - trzeba go tylko dostrzec. Pozdrawiam Cię :)

      Usuń
  2. Natura maluje i ozdabia najpiękniej! Potrzeba tylko wrażliwości i uważności na tak zjawiskowe i ulotne jednocześnie chwile. Wspaniale uchwyciłaś Lusi oszroniony ogród w swoich kadrach!
    Przesyłam moc serdeczności :-))
    Anita

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie to w robieniu zdjęć jest najwspanialsze - jeśli uda się złapać w kadr coś tak wspaniałego, a jednocześnie ulotnego. Dziękuję Anitko za odwiedziny i miłe słowa. Dużo ciepła Ci posyłam w ten chłodny czas :))))

      Usuń
  3. Magia:)))przepiękne te bluszcze z owocami:)))one same w sobie są piękne a jeszcze jak je obsypało szronem-bajka:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie Bożenko - tak jak Ty, zawsze się zachwycam najpierw jak kwitnie bluszcz i całe roje owadów się zlatują, a potem jak dojrzewają owoce, to zawsze je wykorzystuję do jakichś zimowych dekoracji. Oszronione pierwszy raz udało mi się zaobserwować i sfotografować. Serdeczności dla Was od nas i dużo zdrowia dla wszystkich :))))

      Usuń
  4. Uwielbiam oszronione rośliny, wygladają ja w bajce. Piękne zdjęcia, u mnie w ogrodzie jeszcze szaro i buro.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nino, właśnie dlatego zima jest piękna, bo pokazuje nam takie bajkowe oblicze. U nas wczoraj też było szaro i pochmurno, dziś co prawda świeci słońce, ale po śniegu i szadzi pozostały tylko wspomnienia i zdjęcia.

      Usuń
  5. Jestem pod ogromnym wrażeniem jak wspaniale uchwyciłaś na fotkach oszroniony ogród !
    Dziękuję za cudowny spacer po pięknym zimowym ogrodzie !
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Elu. Cieszę się, że w tym roku natura pokazała nam takie swoje bajkowe oblicze i że udało mi się te ulotne chwile "złapać w kadr". Cieplutko pozdrawiam i życzę Ci zdrowia :)

      Usuń
  6. Piękne zdjęcia. U mnie takich zdjęć nie dałoby się zrobić bo brak szadzi. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alicjo, u mnie też już szadź i szron zniknęły i cieszę się że miałam możliwość je sfotografować. Serdeczności dla Ciebie :)

      Usuń
  7. Lusi, życzę zdrowych i radosnych Świąt Bożego Narodzenia oraz dużo szczęścia i pomyślności w Nowym 2021 Roku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elu, dziękuję serdecznie za życzenia i pozdrawiam poświątecznie :)

      Usuń
  8. Też uwielbiam fotografować szron, jeśli tylko pojawi się w ogrodzie. Wnosi on tyle magii w coś, co jest pozornie zwykłe, nadaje wyjątkowego klimatu. Przepiękne zdjęcia.
    Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi Maks że zdjęcia się podobają. Jak słusznie zauważyłeś szron zamienia to, co znajome i zwykłe w coś bajkowego i magicznego. Pozdrawiam gorąco :)))

      Usuń
  9. Widać, że masz dobre oko, natura wyczarowała bajecznie ośnieżony ogród, a Ty pięknie to uchwycilas.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię obserwować naturę i chwytać w kadr to co ma nam pięknego do pokazania :)))

      Usuń