Szukaj na tym blogu

piątek, 5 maja 2023

jeszcze kwietniowe ogrodowe kadry...

 

Dziś już piąty dzień maja, a ja jeszcze nie zaprosiłam Was na kwietniowy spacer po ogrodzie. Zatem nadrabiam zaległości...

Jak w wielu Waszych ogrodach, kwitły szafirki, narcyze, wyjątkowo bujnie w tym roku kwitła miodunka. Mam też białe, kremowe, różowe, fioletowe i amarantowe hiacynty. Kwitł również żagwin.












Niskie temperatury sprawiły, że bratki dopiero teraz zaczynają w pełni rozkwitać. 


  



W kwietniu jest też sporo bieli - kwitnie gęsiówka, ubiorek oraz grusze i śliwy. 










Kwiaty magnolii loebneri Donna zmarzły i zbrązowiały, jedynie na dolnych gałązkach kilka kwiatów przetrwało ten trudny czas.




Pod koniec kwietnia zaczęły kwitnąć tulipany oraz rajska jabłonka "Ola".








Są też niebieskie brunery i niezapominajki. A na różowo zaczynają kwitnąć dwie odmiany serduszki.



Zieleni się modrzew, pojawiają się pastorały paproci i kiełki host.



Na koniec parę ozdób - na drabinie i na starej metalowej półce.


Pozdrawiam majowo, Lusi :)

33 komentarze:

  1. Kwiecień to miesiąc pełen różnobarwnego kwiecia i mimo, że większość z nas zawsze czeka na jeszcze bardziej kwiatowy maj, to już właśnie kwiecień rozpieszcza nas tą różnorodnością. Tak, jak napisałaś Lusi, hiacynty, szafirki, narcyzy ubarwiają nasze rabatki i to one tak naprawdę zaczynają ten festiwal ogrodowego szaleństwa. Pięknie u Ciebie to wszystko kwitło, miodunka wyjątkowo obficie, zachwyciły mnie także bratki w niebieskich donicach. A ogrodowe dekoracje są fantastyczne. Z ogromną przyjemnością pospacerowałam i pooglądałam. Cieplutkie pozdrowienia Ci przesyłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iwonko, cieszę się że miło spędziłaś u mnie czas :) Rzeczywiście maj jest moim ulubionym miesiącem, ale kwiecień rozpoczyna kwiatowy festiwal ogrodowy, jest zapowiedzią kolejnych kwiatów. Niebieskie donice (to jeszcze nie są wszystkie) to prezent urodzinowy sprzed kilku lat od mojego męża, a że bratki bardzo lubię to one pierwsze pojawiają się w tych donicach. Również gorąco Cię pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Wspaniale musi wyglądać Twój ogród w pełnym rozkwicie. Nawet teraz kiedy pogoda nie była taka łaskawa tyle kwiecia było u Ciebie. Myślę, że już będzie cieplej i wszystko nadgoni i będzie jeszcze ładniej. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olu, starałam się tak dobrać rośliny, żeby kwitły od wczesnej wiosny do późnej jesieni. Kwietniowe przymrozki niektórym roślinom mocno dały się we znaki (magnolia, niektóre tulipany, ostróżka), ale inne miały się dobrze. Maj jak na razie też nie rozpieszcza nas pogodą i chyba wszyscy czekamy na słoneczne dni. Uściski dla Ciebie :)))

      Usuń
  3. Pięknie Ci ogród rozkwita! Zachwyciła mnie kompozycja z bratkami w tych niebieskich donicach :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz ogród zachwyca każdego dnia :) Mnie też te bratki się podobają :)))

      Usuń
  4. Twój ogród jest taki, jaki chciałabym mieć. Cudowne zdrowe rośliny, tak gustowne dekoracje. Wszystko powoduje, że oczy same się śmieją. Cudownie jest odpocząć w takim Raju. Pozdrawiam!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci Janeczko za bardzo miłe i ciepłe słowa. Mój ogród jest niewielki, staram się mu nadawać taki naturalistyczny klimat, ale pracy w nim również nie brakuje. Spędzam w nim dużo czasu nie tylko na pracy, ale również na odpoczynku i słuchaniu ptasich śpiewów. Nie wszystkie rośliny są zdrowe - u mnie też buszują nornice i krety, a teraz przez deszcze pojawiają się ślimaki i obgryzają co mogą. i choć staram się nie stosować chemii, to w przypadku ślimaków robię wyjątek. Serdeczności dla Ciebie :)))

      Usuń
  5. Pięknie wszystkie kwiaty się prezentują. Ja w ubiegłym roku posadziłam brunerę i tak czekałam, czy wyjdzie, czy nie wymarzła. Zakwitła i ma się dobrze. Ciekawy pomysł z drabinką, można sezonowo zmieniać dekorację i się nie znudzi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Brunera mi raczej nie przemarza. A z drabinką jest tak jak mówisz - dekoracje się zmieniają :)

      Usuń
  6. Kwiaty - wiadomo piękno samo w sobie. Ale te ozdoby, drabina - cudne, wspaniałe i bardzo w moim guście <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się że w tym względzie mamy podobny gust :)))

      Usuń
  7. Przepiękne ogrodowe kadry, tak kolorowo i kwieciście. Miodunka faktycznie zachwyca, uwielbiam te drobne kwiatuszki, są niezwykle dekoracyjne i mają przepiękne różnorodny kolory na jednej łodyżce :))
    Ależ piękne są te niebieskie donice, brateczki wyglądają w nich dosłownie obłędnie :)
    Pozdrawiam ciepło, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie, u miodunki czaruje mnie ta różnorodność kolorystyczna. A bratki w donicach też mnie urzekają :) Uściski dla Ciebie :)))

      Usuń
  8. Oj majowo u Ciebie, chce się żyć. Uwielbiam hiacynty 😊 Pozdrawiam 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogród i w kwietniu, i w maju czaruje bogactwem zieleni i kwiatów. Jest to wspaniałe! Serdeczności ślę :)))

      Usuń
  9. Piękna paleta barw w Twoim ogrodzie. Pięknie wyglądają bratki w tych donicach. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alicjo, cieszę się że podoba Ci się w moim ogrodzie. Uściski dla Ciebie :)))

      Usuń
  10. Lusi, żal mi Twojej magnolii, której piękne, białe kwiaty spalił mróz. Magnolie tak wcześnie rozkwitają a kapryśna, wiosenna aura z nocnymi przymrozkami może zniszczyć wysiłek całego drzewa/krzewu, na którego zakwitnięcie czekamy cały rok :-(
    Na szczęście pozostałe rośliny ładnie sobie radzą tej zimnej i deszczowej wiosny. U mnie żagwin wciąż obficie kwitnie, a gdy dołączyły do niego teraz floksy szydlaste, cudownie pokrywa się kolorem rabata bylinowa.
    U Ciebie taka obfitość odmian i kwitnących kwiatów, więc z przyjemnością pospacerowałam po Twoim ogrodzie!
    Zasyłam najcieplejsze pozdrowienia i życzenia słońca :-))
    Anita

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anitko, sama wiesz że los ogrodnika nie jest usłany różami - coś nas martwi, ale wiele nas cieszy. Miło mi, że spacer po ogrodzie był dla Ciebie przyjemnością. Teraz wszyscy czekamy na słońce - czego tobie i sobie życzę :)))

      Usuń
  11. Droga Lusi!
    Bardzo dziękuję za piękny spacer po Twoim ogrodzie. Zachwycają mnie dekoracje, fantastyczne donice i rośliny. Podziwiam wspaniałą miodunkę, bratki, niebieskie brunery, niezapominajki i inne.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Łucjo, zawsze mi miło, kiedy innym podoba się to, co robię. Dziękuję Ci za wszystkie serdeczne i ciepłe słowa. Ślę moc serdeczności :)))

      Usuń
  12. Takie zdjęcia to radość nie tylko dla oczu i ducha ale wiele inspiracji. Uwielbiam kwiaty 😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też uwielbiam kwiaty, ich różnorodność mnie zawsze zachwyca. Cieszę się że możesz nacieszyć oczy i zainspirować się :)))

      Usuń
  13. Z chęcią obejrzałam Twoje rośliny i dekoracje. Uwielbiam tę porę roku, kiedy przyroda budzi sie do życia, wszystko kwietnie, a zieleń ma delikatny odcień.
    Pozdrawiam Alina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj u mnie Alino! Ten wiosenny czas jest wspaniały! Zapraszam Cię do kolejnych odwiedzin :)))

      Usuń
  14. Bardzo lubię oglądać zdjęcia z takiego sezonowego, przeglądu ogrodowego. Wiele roślin dubluje się u mnie. Czy możesz podpowiedzieć w jakim miejscu rośnie u ciebie kokorycz? Chciałabym zaprosić ją do swojego ogrodu, ale nie wiem jakie miejsce będzie odpowiednie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te wiosenne rośliny są na tyle popularne, że w wielu ogrodach można je spotkać. Kokoryczy nie mam - myślę że chodzi Ci o serduszkę piękną (zdjęcie 22) i ona akurat rośnie w miejscu lekko zacienionym i dobrze jej tam :)

      Usuń
    2. Dziękuję za odpowiedź:)

      Usuń
  15. Przepiękne kadry. Bardzo urokliwe. :)

    OdpowiedzUsuń