Szukaj na tym blogu

wtorek, 30 listopada 2021

Rozpoczął się Adwent

 Adwent czyli przyjście.

 Ważnym symbolem tego czasu jest  wieniec z czterema świecami oznaczającymi cztery niedziele Adwentu. Zapalanie świec oznacza czuwanie i gotowość na przyjście Chrystusa.

Pierwsza świeca zapalana w pierwszą niedzielę Adwentu to Świeca Nadziei, symbolizująca proroków, którzy zapowiedzieli przyjście Mesjasza. W drugą niedzielę Adwentu zapalana jest Świeca Pokoju na pamiątkę miejsca, w którym narodził się Jezus. Z kolei w trzecią niedzielę, która nosi nazwę Gaudete (Radujcie się), zapalana jest Świeca Radości. Ma przypominać pasterzy, którzy jako pierwsi ujrzeli Jezusa i ogłosili światu „radosną nowinę”. W ostatnią – czwartą niedzielę Adwentu zapalana jest Świeca Miłości, symbolizująca aniołów, którzy objawili się pasterzom w grocie betlejemskiej i ogłosili im narodziny Chrystusa. Każda kolejna zapalona świeca – tak, jak każda niedziela Adwentu – ma przybliżać wiernych do narodzin Jezusa. 






 W sklepach już od dawna są dekoracje świąteczne, ale ja nie chcę ulec temu pędowi do kupowania i zastanawiania się czy coś jest mi potrzebne czy nie. Do Świąt jeszcze cały adwent, czyli ten radosny czas oczekiwania. Staram się myśleć o tym, co dla mnie najważniejsze i spokojnie przygotowuję się do Bożego Narodzenia. Przygotowuję decoupage'owe bombki i inne ozdoby świąteczne, starając się nie zmarnować czasu... 



ile zmarnowałem czasu

 ile straciłem siły

 w bezczynności mojej

 nie widziałem Boga

 tam gdzie On był

w zasięgu wzroku

 na dotknięcie ręki

 w bliskości drugiego człowieka

 ze swoim uśmiechem 

otwartością

 pokojem

 miłością

 ile zmarnowałem czasu

 przez pobłażliwość samemu sobie

 przez wygodę

 przez bylejakość

 ile zmarnowałem czasu ... 

adwentowego czekania

 ja człowiek adwentowy

                       Ks. Piotr A. Faliński

Na koniec trochę zdjęć ze spaceru po okolicy. U nas już trochę poprószyło śniegiem, więc przyroda zmieniła swoje kolory.






Czekamy na Jego Przyjście...


Pozdrawiam was, Lusi :)


10 komentarzy:

  1. Pięknie opisana tradycja zapalania świec adwentowych, za przybliżenie której bardzo dziękuję. Cudne widoki, przyprószonego śniegiem pola. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Ula! O symbolice świec adwentowych przeczytałam w sieci i postanowiłam się nią podzielić z innymi. Ja wiedziałam tylko o trzeciej niedzieli, że to Niedziela Radości. A naturę bardzo lubię fotografować. Dla Ciebie również dużo serdeczności oraz pokoju i radości na czas Adwentu :)))

      Usuń
  2. Droga Lusi! Piękny, klasyczny adwentowy stroik i zapalona świeca, czyli radosny czas oczekiwania rozpoczęty.
    Przyroda też przystaja się i bielą okrywa w oczekiwaniu na kalendarzową zimę.
    Niech to będzie dla Ciebie czas dobra, radości, nadziei, pokoju i miłości. Tego z całego serca życzę!
    Anita

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anitko, Ty zawsze w takich pięknych słowach potrafisz wyrazić to co czujesz i to co ważne :) Ja nie zawsze potrafię ubrać w słowa to co mi w sercu gra. Dziękuję za piękne życzenia i Tobie życzę tego samego :)))

      Usuń
  3. Droga Lusi!
    Prześliczny stroik adwentowy przypominający, że powoli zbliża się ten najbardziej magiczny czas w całym roku. Przyroda też dodała uroku. Życzę Ci, by ten czas oczekiwania przyniósł Ci tylko radosne chwile.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stroik w tym roku w trochę innej kolorystyce niż zazwyczaj :) Trochę śniegu sprawia miły świąteczny nastrój. Tobie również życzę radosnych przygotowań na te wyjątkowe Święta :)))

      Usuń
  4. Piękne dekoracje zrobiłaś Lusi. Biel z granatem i zielenią bardzo mi się podoba.
    Tyle razy wzdycham do naszych 4 pór roku, których zmiany dają nam wiele wrażeń, a Ty tak pięknie uchwyciłaś w kadr tę zimową...
    Pozdrawiam Cię serdecznie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polu, mnie też ten zestaw kolorów się spodobał, zwłaszcza że od jakiegoś czasu ceramika bolesławiecka jest bliska mojemu sercu... Właśnie - po to są 4 pory roku, żeby każda przynosiła nam coś dobrego, a zwłaszcza zima-czas odpoczynku dla przyrody. Dużo serdeczności dla Ciebie na ten przedświąteczny czas :)))

      Usuń
  5. Piękne zdjęcia, szczególnie to ostatnie ....

    OdpowiedzUsuń