Szukaj na tym blogu

sobota, 7 maja 2022

Początek maja w ogrodzie

 Początkiem maja w końcu zrobiło się słonecznie, więc nie tylko z dnia na dzień, ale wręcz z godziny na godzinę widać zmiany. W kolejnych dniach popadał deszcz i trochę się ochłodziło, ale zieleni jest coraz więcej, kwitną tulipany. Co roku jakieś mi znikają, więc cieszę się chociaż tymi. Różowi się serduszka i wiśnia japońska. Drzewa owocowe zachwycają bielą, ale jabłonie dopiero zaczynają kwitnąć. Oczywiście kwitną również moje ukochane niezapominajki i rozsiewają się gdzie im się podoba. 







Nie wiem czy też tak macie z jakimiś roślinami, ale u mnie paprocie długo dosadzałam w cienistym miejscu dla nich przeznaczonym, bo nie chciały tam rosnąć, za to pojawiły się same wśród kamieni na podniesionej rabacie i rosną tam w najlepsze. 

Lubię patrzeć jak paprociowe pióropusze stopniowo rozprostowują się.






Kwitną "poduszkowce" - barwinek i floksy, a na trawniku cieszy oczy dąbrówka rozłogowa.





Za to klon japoński czerwieni się coraz bardziej.


Mogłabym tak cały czas chodzić po ogrodzie i robić zdjęcia kolejnym roślinom, ale na dziś wystarczy...

Pozdrawiam, Lusi 


23 komentarze:

  1. Wiosenny świat jest uroczy w naszym klimacie. U Ciebie, Lusi, jk zwykle przepięknie i kolorowo. Kwiaty wdzięczą się do słoneczka i swojej Pani :) Ogród to piękna pasja, wytchnienie i relaks. Pięknej niedzieli życzę ze słoneczkiem...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polu, tak jak piszesz ogród jest moją pasją, daje wytchnienie i relaks. Kiedy robi się ciepło, przenosimy się z domu do ogrodu -posiłki jemy na tarasie, czytamy książki, pracujemy i odpoczywamy w ogrodzie. Dziś niestety u mnie pochmurno i siąpi deszcz, ale może słonko wyjdzie chociaż na chwilę.
      U Ciebie chciałam napisać komentarz, ale się nie udało. W takim razie tu napiszę-lubię kiedy wcześnie robi się jasno, wstać o poranku i cieszyć się długim dniem. Poranna działalność też wychodzi mi lepiej niż wieczorna. Ślę serdeczności niedzielne :)))

      Usuń
  2. Z każdym dniem przybywa wiosennych kwiatów, i ogród zaczynają tętnić życiem. Wkładasz w niego dużo pracy i z każdym dniem wspaniale Ci się odwdzięcza. Wszystkie Twoje kwiaty są prześliczne. Uwielbiam tulipany, które każdego roku padają pastwą nornic.
    Miłej, relaksującej niedzieli:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też uwielbiam tulipany, ale tak jak piszesz, nornice też je lubią... Praca w ogrodzie jest dla mnie relaksem, a gdy widzę jej efekty, to bardzo mnie to cieszy :)))

      Usuń
  3. Piękny ogród. U mnie tulipany i barwinek przekwitły, a floksy jeszcze nie kwitną. Tulipany i inne rodzaje kwiatów z jednej odmiany, jeśli rosną blisko siebie to czasami przebarwiają się na jeden kolor. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O widzisz Lenko, to u każdego trochę inaczej... Co do tulipanów, to jest to raczej wina nornic, ale zgadzam się z Tobą, że nieraz się kwiaty przebarwiają. Dla Ciebie też moc serdeczności :)))

      Usuń
  4. Ale u Ciebie jest pięknie, kolorowo. Ogród odwdzięcza się za ciężką pracę. Kocham ogrody tak naturalistyczne, z dużą ilością miejsc zacienionych. Rosną wówczas te roślinki, które lubią takie miejsca. Moje ukochane. Niestety nasz ogród jest nasłoneczniony, a tam, gdzie jest trochę cienia ziemia jest tak kiepska, że nic nie chce rosnąć. Z ogromną przyjemnością oglądam je u Ciebie. Miłej Niedzieli życzę:):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci za wszystkie miłe słowa. Zawsze mi się podobały ogrody naturalistyczne. U mnie też przeważająca część ogrodu jest mocno nasłoneczniona, jedynie przed domem jest mocno zacienione miejsce (północne) i długo nic tam nie chciało rosnąć. Ale w końcu rozgościły się paprocie, hosty i kokoryczka. Niedzielę miałam miłą, z odwiedzinami rodzinki i przyjaciół. Teraz w końcu mamy słoneczne dni, więc w ogrodzie ciągle coś nowego rozkwita i zieleni się. Pozdrawiam słonecznie i ciepło :)))

      Usuń
  5. U mnie w ubiegłym roku wiele roślin się pojawiło mimo kilkuletniej przerwy tj. paprocie, hosty i w tym roku też powoli się pojawiają :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem tak bywa - rośliny chcą odpocząć ;)

      Usuń
  6. Lusi, jak ja to rozumiem :) Narobiłam już tyle zdjęć w ogrodzie, że tak naprawdę nawet nie wiem po co. Jak tylko wyjdę do ogrodu, to zaraz wracam się po telefon i uwieczniam te widoki :) U Ciebie jest pięknie, niebieskie niezapominajki ciągle zachwycają, a peryskopy paprotek są cudowne. Niech ten maj się nie kończy :) Pozdrawiam Cię cieplutko...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ze zdjęciami jest tak - jeszcze takiego zdjęcia nie mam, teraz kwitnie więcej, jest inne światło i tak dalej... ale to sprawia ogromna przyjemność. Niebieskości kwiatowe uwielbiam tym bardziej że jest ich tak mało: niezapominajki, ułudki i brunnery. Dobrze że dopiero początek maja, bo jeszcze teraz czas konwalii i bzów, i jeszcze różaneczników i azalii i niech maj trwa jak najdłużej! Słoneczne uściski dla Ciebie :)))

      Usuń
  7. Bo teraz jest najpiękniej, mimo, że to lato jest przepełnione kolorami. Myślę sobie, że to radość po zimie :) Pięknie prezentuje się twój ogród :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agatko, raz że po zimie, ale również dlatego że ja kocham najbardziej majowe kwiatki: konwalie, bzy i niezapominajki. Do tego majowa zieleń jest taka świeża i delikatna. Maj jest the best! Moc serdeczności ślę :)))

      Usuń
  8. Wisenna bujność kwitnienia to sama radość po długiej i szarej zimie. Pięknie, zachwycająco wygląda Twój ogród i podobnie jak Ty robię bardzo dużo zdjęć roślinkom. Tylko drzew owocowych nie mam...
    Pozdrawiam.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie - po zimie bujny rozwój całej przyrody daje wielką radość. Podobnie jak robienie zdjęć roślinkom :) Dziękuję Ci za miłe słowa i odwiedziny i serdecznie pozdrawiam :)))

      Usuń
  9. Jejku jak u ciebie pięknie :D! Chętnie napiłabym się kawy w takim ogrodzie ;)
    Pozdrawiam!
    Mój blog: Wildfiret

    OdpowiedzUsuń
  10. Lusi, maj cudownie ukwiecił Twój ogród :-)) To chyba najpiękniejszy miesiąc w roku, gdy ogrody wypełniają się różnorodnością roślin, odmian, fascynującymi kolorami kwiatów, dlatego podobnie jak Ty uwielbiam uwieczniać w obiektywie ten ulotny urok natury ;-))
    Ślę moc pozdrowień i życzę udanego weekendu!
    Anita

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anitko, dla mnie maj jest najpiękniejszym i najwspanialszym miesiącem w roku. Zieleń jest taka świeża i kwitną niezapominajki, konwalie i bzy, czyli moje najbardziej ulubione kwiaty, które tak pięknie pachną. Choć pozostałe też mnie zachwycają kolorami, kształtami płatków i zapachem. Również Cię pozdrawiam słonecznie i weekendowo :)))

      Usuń
  11. Witam serdecznie ♡
    Pięknie, kolorowo, zachwycająco! Nic mnie bardziej nie zachwyca, niż natura w całej swojej okazałości :) To chyba najbardziej inspirujący czas w roku! Cudowne fotografie, sama chętnie uwieczniam na zdjęciach piękno natury :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  12. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń