Szukaj na tym blogu

poniedziałek, 25 października 2021

Jesienny las pełen kolorów

 Blisko mojego domu jest las i staramy się jak najczęściej tam spacerować i obserwować przyrodę. Coraz więcej liści ściele się pod nogami, choć wiele drzew jeszcze nie całkiem zmieniło barwy z zieleni na złoto czy brąz. Pierwsza część zdjęć została zrobiona w częściowo pochmurny dzień po deszczu.

Las w jesiennej szacie wygląda wyjątkowo pięknie.











Było dość chłodno, więc dwie salamandry, które spotkaliśmy, miały zwolnione ruchy i pozowały do zdjęć; zwłaszcza ta druga: en face i z profilu :)








Druga część zdjęć została zrobiona tydzień później, w drodze na naszą pobliską górkę Błatnią (917 m n.p.m.), na początku słońce wychodziło zza chmur, potem się całkiem zachmurzyło. Buki wśród świerków czarują kolorami. 








Tegoroczna jesień jest piękna!

Pozdrawiam, Lusi

20 komentarzy:

  1. Witam serdecznie ♡
    Cudowne widoki :) Chciałabym mieć las pod domem... mam park ;) Piękne, naprawdę zachwycające zdjęcia. Jaka ta nasza matka natura cudowna!
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj! Cieszę się, że mam blisko do lasu, bo uwielbiam naturę. Dobrze, że masz chociaż park :) Serdeczności dla Ciebie :)))

      Usuń
  2. Wspaniałe widoki:)))mieszkam na wsi i widok mam podobny, a jednak każdego roku jesień mnie zachwyca na nowo:)))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Reniu u mnie po raz pierwszy! Też mieszkam na wsi i też mam tak jak Ty - niby ten sam widok, a jednak co roku jest trochę inaczej i dlatego wciąż zachwycam się jesienią. Odwzajemniam pozdrowienia i mam nadzieję, że zostaniesz u mnie na dłużej :)))

      Usuń
  3. Rzeczywiście jesień w tym roku jest piękna i bardzo kolorowa. Udało Ci się to piękno uchwycić na zdjęciach:)
    Przesyłam serdeczne uściski.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ewuniu za odwiedziny i miłe słowa! Pozdrawiam gorąco :)))

      Usuń
  4. Jesienne lasy wspaniałe, a jesień zawsze nastraja do różnych przemyśliwań 😉🍂🍁

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo właśnie nastrojowa jesień sprzyja przemyśleniom :)))

      Usuń
  5. Kocham piękno jesiennego lasu! Ty Lusi uchwyciłaś je w kadrach wspaniale. A modelka- salamandra jest tak urocza, że tylko podziwiać...
    Śerdeczności zostawiam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też go kocham i lubię go fotografować :) Salamandra tak pięknie pozowała, że trzeba to było wykorzystać. Uściski dla Ciebie :)))

      Usuń
  6. Jaki piękny las ! Na pierwszych zdjęciach jeszcze zielony. Cudnie tam ! Kocham te ciepłe kolory jesieni i las też kocham !!! Piękne zdjęcia udało Ci się zrobić. Pozdrawiam ciepło :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Ula po raz pierwszy u mnie! Cieszę się, że podobnie jak ja lubisz jesienną paletę barw, którą tak pięknie maluje lasy. Odwzajemniam pozdrowienia :)))

      Usuń
  7. Przepiękne zdjęcia od których nie można oderwać oczu. Kolejny raz spaceruję po Twoim jesiennym lesie. Bardzo mi tego brakowało. Przez ponad dwa miesiące z powodu choroby byłam uziemiona w domu. Trudno mi było przetrwać bo jak pewnie zauważyłaś jestem z tych osób, które nie potrafią przez dłuższy czas usiedzieć w jednym miejscu. No cóż jak mus to mus.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Łucjo, cieszę się bardzo że moje zdjęcia tak Cię zachwyciły i że chociaż wirtualnie mogłaś pospacerować po lesie. Współczuję Ci tak długiego siedzenia w domu, tym bardziej że zauważyłam oczywiście że jesteś urodzonym podróżnikiem i ciągle gdzieś Cię nosi :) Świetnie, że teraz już możesz znowu wędrować w ulubione miejsca i te nowe, zupełnie nieznane! Moc serdeczności dla Ciebie :)))

      Usuń
  8. Lusi, przepiękne kadry nam pokazałaś, bo istotnie tegoroczna jesień jest wyjątkowo zachwycająca: złota, słoneczna, ciepła i sprzyjająca długim spacerom :-)) I jeszcze cudowne salamandry, których nigdy dotąd nie spotkałam na ścieżkach moich wędrówek...
    Ślę moc gorących pozdrowień!
    Anita

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anitko, bo właśnie tegoroczna jesień zachwyca kolorami, słońcem i ciepłem i zaprasza na spacery! Nic tylko zachwycać się jej pięknem i robić zdjęcia. Chociaż powiem Ci, że nieraz trzeba było długo czekać, żeby chmury odsłoniły słońce i jego światło pomogło uchwycić to co w naturze najpiękniejsze. Salamandry często bywają w naszej okolicy, ale przeważnie spotykamy pojedyncze sztuki. Jednak raz po deszczu zdarzyło się nam ich spotkać ponad dwadzieścia! To było coś niesamowitego! Również gorąco Cię pozdrawiam :)))

      Usuń
  9. Też lubię las i często chodzę na spacery leśnymi ścieżkami i bezdrożami. Twój las pełen niespodzianek i pięknych kolorów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Cię Ismar na moim blogu! Spacery po lesie w każdej porze roku są wspaniałe. A jeszcze wspanialej, gdy obdarza nas niespodziankami i bogactwem kolorów.

      Usuń
  10. Wspaniale jest mieć taki cudny las blisko domu. W dzieciństwie i młodości też tak miałam, a teraz niestety do lasu jest dość daleko jak dla mnie. Tęsknię za tym bardzo, ale dzięki Tobie mogłam obejrzeć kolorową, cudną jesień na Twoich fascynujących zdjęciach. Pozdrawiam serdecznie:):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja z kolei w dzieciństwie miałam dość daleko do lasu, a teraz mam blisko, więc korzystam:) Cieszę się, że dzięki moim zdjęciom mogłaś chociaż wirtualnie wybrać się do lasu. Dużo serdecznych uścisków dla Ciebie :)))

      Usuń